A játékot első körben úgy lehetne körülírni, hogy a Penumbra megvalósítása találkozik a Fallout 3 világával, amihez hozzáadtak a fejlesztők egy csipetnyi Portal leleményességet, s mindezt megkevergették a kalandjátékokból ismerős fejtörőkkel. Érdekes koncepció, meg kell hagyni, pedig a Twin Sector valóban ilyen lesz, bár a fejlesztők az akció-kaland stílusba skatulyázták készülődő játékukat.
A sztori egyébiránt hasonló érdekességekkel kecsegtet, hiszen egy poszt-apokaliptikus jövőben járunk, ahol az emberi faj olyannyira lepusztította a zöld bolygót, hogy az már lakhatatlanná vált, és amíg nem zöldellnek újra a fák, nem csiripelnek a madarak, na meg nem lesz elegendő oxigén a levegőben addig az emberek mélyen, hibernált állapotban fekszenek a föld mélyén.
Életüket, és magát az emberi fajt egy tudósok által létre hozott mesterséges intelligencia irányítására bíztak, amit stílusosan az O.S.C.A.R. névre kereszteltek el. Minden rendben zajlik, egészen addig, amíg O.S.C.A.R. meg nem hibásodik, és kénytelen felébreszteni egy halandót, aki majd megjavítja gondját-baját.
Ez a halandó Ashley Simms lesz, akit mi fogunk irányítani, és O.S.C.A.R. választása azért éppen rá esett, mert mindig is tisztán élt a Földön, sosem ártott a bolygónak, és becsületes is volt. Feladatunk Ashly irányításával az lesz, hogy az elkövetkezendő 10 órában megjavítsuk O.S.C.A.R.-t és az egész rendszert, azonban indulásunkkor még nem tudjuk, hogy a csavarhúzó és a tizennégyes villáskulcs használata mellett más problémákkal is szembe kell néznünk, hiszen valakik, vagy valamik nem akarják, hogy küldetésünk sikerrel járjon.
Nagyjából így hangzik a Twin Sector alapkoncepciója, amely első hallásra nagyon is érdekesnek tűnik. A fejlesztők külön kiemelték, hogy fizika-központú lesz a játék, tehát nagy szerepe lesz a tárgyak fizikai tulajdonságainak ahhoz, hogy megoldjuk a nehezebbnél nehezebb fejtörőket. A grafikai külalakért az erőteljes HAVOC engine fog felelni, az játékban megtalálható 15 missziónak pedig még az idei év szeptemberében állhatunk neki, a platformok viszont egyelőre még kérdésesek, jelen állás szerint csak a PC van megjelölve, de az elkövetkezendő fél évben ez még megváltozhat.