Nadal azt mondta az Offical Xbox Magazin kiadójának, hogy a produktumot egy olyan modern fizikai rendszerrel látták el, hogy a játék maga lényegesen nagyobb léptékű, a felhasználói oldalról nézve jóval élvezetesebb lett, mint a széria előző epizódja annak ellenére, hogy lényegi változás gyakorlatilag nem történt a textúrák minőségét illetően.
"Egy olyan technológiát hoztunk létre, ami közelebb áll az MMO motorokhoz, mint a legtöbb AAA játék." - jelentette ki Nadal, majd a következő gondolatmenettel folytatta mondandóját: "Az első részben a fizikai rendszer gyakorlatilag a V-Rally programok folytatása volt, ezért úgy határoztunk, hogy egészen az alapoktól kezdve újra/átírjuk őket. Ha már a kellő tapasztalat birtokában van az ember, akkor sem könnyű megtenni az első lépéseket ez ügyben, sőt az éjjel-nappali ciklust is át kellett dolgozni, újra alkotni a szoftvermotorban.
A legfrissebb információk szerint a játék jövő márciusban fog megjelenni PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, de pontos dátum még nem áll a rendelkezésünkre ezzel kapcsolatban, így be kell érnünk addig is a produktum kapcsán a médiában felbukkanó hírmorzsákkal.