Ez a háború viszont más lesz, mint amit a valós idejű stratégiai játékoktól megszokhattunk, állítják az illetékes urak. Mitől is lesz olyan egyedi, vagy urambocsá' forradalmi? Attól, hogy a Stormrise valóban kihasználja a tér mindhárom tengelyét, így mozgásunk nem csupán a felszínre korlátozódik majd.
A háború a felszín alatt, sőt a felszín felett is gőzerővel dúl majd a két fél, az Echelon és a Sai frakciók között. Míg előbbi, egy igen fejlett, katonai csoportosulás, addig az utóbbi egy harcászatilag visszamaradottabb, törzsi jellegű tömörülés. A konzol fronton PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra fejlesztgetett Stormrise valamikor 2009-ben érkezik és remélhetőleg nyújt is valóban maradandót.
Ez lesz az első olyan próbálkozás az RTS műfajában, amely kihasználja a vertikális vonalon való mozgás lehetőségét, így a levegőben, az objektumok tetején, talajon és a felszín alatt is tevékenykedhetünk, ezáltal nem csupán szélességi és hosszúsági kiterjedése, hanem mélysége is lesz a hadszíntérnek. A helyszín pedig a sokat látott Föld, ahol a történet szerint századokkal ezelőtt egy katasztrófa megszabadította a kék bolygót a védelmező légkörétől, így az terméketlenné és sivárrá vált.
A két egymástól drasztikusan eltérő frakció, az Echelon és Sai alkalmazkodott a körülményekhez és állandó, hatalmi harcot vívnak az elsőbbségért. Az újjáépített civilizációt ismét egy katasztrófa fenyegeti. Vajon ez a harc lesz a végső? Rajtad múlik minden. Szimatolj körül a legfrissebb képtárban.