Ha egyfolytában a globális piaci igényeknek akarsz megfelelni, nagy az esély arra, hogy végül elfelejted kinek is csinálsz játékot - osztotta meg gondolatait a nagyérdeművel Yoichi Wada, a Square Enix elnöke.
Yosuke Matsuda úgy véli, hogy cége elvesztette a fókuszt azáltal, hogy az elmúlt időszakban szinte kizárólag a globális piac igényeit kielégítő játékokat készítettek.
A legtöbb címünk nem a hazai közönségnek készült, ami pedig még ennél is nagyobb probléma, az az, hogy a játékok sokszor befejezetlenül jelentek meg, így a nyugati felhasználók sem tudták teljes pompájában élvezni azokat.
A Bravely Default átütő sikere úgy tűnik elég volt ahhoz, hogy a cég első embere így nyilatkozzon:
Ha egyfolytában a globális piaci igényeknek akarsz megfelelni, nagy az esély arra, hogy végül elfelejted kinek is csinálsz játékot.
Matsuda a Hitman: Absolutiont hozta fel példaként, amely remekül illik a képbe, az ugyanis az elnök szavai szerint sok tekintetben a globális igényekhez igazodott, ahelyett, hogy a keményvonalas rajongókat célozta volna meg, ez pedig az eladásokon is meglátszik. Jelentheti mindez azt, hogy a közeljövőben a sorozat régi rajongóira szabják az újabb epizódokat? Minden bizonnyal igen.
A Bravely Default egy klasszikus JRPG, amelyet elsősorban a japán közösségre szabtunk, meglepő módon azonban világszerte átütő sikert aratott.