Egy demóban ezért a játékelemek legtöbbjét be kell mutatni, ha ugyanis kevés dolgot árulunk el a játékból, az senkit sem fog meggyőzni az alkotás különlegességéről. A játékfejlesztők gyakran esnek olyan csapdába, hogy túl sokat mutatnak meg, s így az emberek már a demóval is megelégednek. A másik probléma, hogyha a játék közepéből ragadnak ki egy részt az alkotók, hiszen a játékosoknak nem lesz egyértelmű, hogy mit is kell csinálni, ami miatt csak elmegy a kedvük a játéktól.
A Sony erre keresett megoldást, és terv szintjén már talált is egy érdekes dolgot. Az elképzeléseik alapján a jövőben olyan demók jelennek meg, amelyekben a teljes játék szerepel, de idővel egyre nagyobb korlátozások lépnek életbe. Ez azt jelenti, hogy pl. egy FPS esetében a teljes játékot megkapjuk, és ahogy elkezdünk vele játszani, egyre-másra szerezzük meg az új fegyvereket. Minél tovább játszunk a játékkal, annál inkább eltűnnek a dolgok a játékból, s ha az elején már a harmadik pályánál tartottunk, második indításra már csak az elsővel fogunk tudni játszani. Lehet, hogy az első pályán megszereztünk egy csomó fegyvert, de második nekifutásra már csak egyetlen egyet találunk a pályán. Az ötlet érdekes, és "degradable demo"-nak keresztelték el. A kérdés csupán annyi, hogy mikor jelenik meg az első olyan hekker, aki feltöri ezt a rendszert, hiszen akkor a Sony a teljes játékokat adja oda ingyen a játékosoknak...