Az Alan Wake, a Max Payne, és a Quantum Break is egyaránt a Remedy nevéhez köthető, akik mindig a narratívát helyezik előtérbe, a gameplay pedig csak másodlagos náluk. A Control kapcsán viszont kiderült, hogy a stúdió szembemegy eddigi filozófiájával, és ezúttal a játékmenetre fekszenek rá elsősorban a történet helyett.
A Remedy rajongók megnyugodhatnak, természetesen a történet továbbra is fontos eleme lesz a játéknak, viszont ezúttal nem lineáris úton mesélik azt el. A játékban főhősünk, Jesse Faden szuper képességekkel fog rendelkezni, mint például a már az előzetesben is látott repülés, vagy akár tárgyakat is tud hajítani ellenfelei fejéhez.
Karakterünk rendelkezni fog egy Service Weapon nevű stukkerrel, mely alapvetően külcsínre egy szimpla pisztoly, viszont képes felvenni bármilyen fegyver tulajdonságát, akár például egy shotgun-ét is. A játékban lesznek mellékküldetések is, ami szintén újdonság a Remedy csapatától, tekintve, hogy előző játékaik nem tartalmaztak egy darabot sem.
A játék 2019-ben érkezik PC, PlayStation 4 és Xbox One platformokra.