A Race Drvier: GRID kitör az eddigi megszokott korlátok közül és egy populárisabb, emészthetőbb formát ölt magára. Ralph Fulton, a játék fő dizájnere nyilatkozott az új project-ről és lerántotta a leplet néhány fontosabb részletről. Érdemes lesz odafigyelni a produktumra.
Ralph Fulton elismerte, hogy valóban egy komoly irányváltáson munkálkodnak, de szeretné, ha a továbbiakban nem egy egyszerű árkád játékként tekintenénk a Race Driver: GRID-re. A változás látványos lesz, ami a tartalmat is erősen érinti. Túlnyúltak Európa határain, így rajthálóra állhatunk Amerikában és Japánban is, hogy újabb környezetekben és stílusokban próbálhassuk ki a vezetési tudásunkat.
A játék nehézségi szintje nem fogja elriasztani a sorozatban újoncnak számító recer-eket sem, de a rengeteg állítási és választási lehetőség a profiknak is fel tud mutatni kellő kihívást. A játékban debütál majd egy vadonatúj funkció is melyet Flashback névre kereszteltek. Mivel a verseny hevében az autók nagy mértékben károsodhatnak, vagy akár mozgásképtelenné is válhatnak, így a Flashback opció egy kiváló lehetőség arra, hogy egy rosszul bevett kanyar után visszatekerjük a történéseket egy adott pontig és újból nekivágva a szakasznak már remélhetőleg orvosolni tudjuk az előzőleg elkövetett hibánkat.
A Flashback-ek száma természetesen korlátozva lesz, ami attól függ, hogy milyen nehézségi szinten csapunk a lovak közé. Nehezebb szinten kevesebb, könnyebb szinten pedig több Flashback áll a rendelkezésünkre. A megoldás sokkal barátibbá teheti a game play-t, mint ha a végzetes hibáink után állandóan Restart-olnunk kellene a versenyt. Manapság az online multi alapkövetelmény, így természetesen a Race Driver: GRID-ben is jelen lesz az opció, ahol akár egyszerre 12 fő is versenybe szállhat a pályán.
A játék kiadása után néhány hónappal érkeznek bővítő csomagok, extra tartalmak is, ám ezek áráról és konkrét tartalmáról nem sikerült információkat szereznünk. Ralph uraság néhány szóban bemutatta az EGO garfikus motort is, mely elég komoly paraméterekkel bír, nem vitás. A DIRT óta rengeteget fejlődött az engine, amely mostanra olyan dolgokkal is megbirkózik, amikkel a DIRT esetében még nem tudott volna. Ilyen például a 20-as rajtháló, a Le Mans 24 versenyen tapasztalt dinamikus napszak változás, valamint újramodellezték az autók sérüléseit és lehetőség nyílik akár 40.000 szurkolóval is benépesíteni a pálya menti területeket. Wooow!
Kétségtelenül komolyan hangzik ez a teljesítmény szint, bízunk benne, hogy ezt megfelelő frame mellett lesz képes produkálni. Ralph állítása szerint a grafikai megvalósítás nem fogja engedni a 60fps képfrissítést, így a harminc körüli konstans képkocka/másodpercet tartják reálisnak. Az EGO engine úgy lett megtervezve, hogy szinte minden platformon sikeresen helyt álljon, így számottevő különbségekre nem nagyon kell számítani. Közel azonos szinten lesznek a PlayStation 3, Xbox 360 és PC verziók. A játék a nyári megjelenés előtt májusban jelentkezik egy ingyenes demó változattal, hogy bele tudjunk lesni a megújult Race Driver egy csöppnyi tartalmába.