Sokan már tovább képzelték a koncepciót és máris várták a technológiára épülő játékok bejelentését, ám akik így tettek, sajnos csalódniuk kell. Legalább is egyelőre. A fejlesztők mindenféle mozgás letapogató és fizikai elmozdulásokat érzékelő, majd vezérlő parancsokká alakító megoldásokat fejlesztenek, de vajon van-e komolyabb létjogosultságuk a konzolos iparban.
A Nintendo-nak sikerült az áttörés a forradalmi Wiimote-tal, emellett a Sony is hellyel-közzel sikerre vitte a mozgásérzékelő szenzorral elátott SIXAXIS-t és az Eye Toy utóda, a PS Eye is egy remekül használható móka, de tényleg még ennél is többre vágyunk? Akár igen, akár nem, mindenképp várnunk kell, amíg újabb technológiák árasztják el a piacot és váltják le mindörökre az eddig jól bevált kontrollereket.
A Sony a GDC-n bemutatott egy vadonatúj fejlesztést, mely az új PlayStation Eye kamerára épül és képes lekövetni a játékos fejmozgását, majd azt irányítási parancsokká alakítva beviszi a játékba. Gyakorlatilag például nem lenne szükség többé az analóg karos kameraforgatásra az FPS játékoknál, hiszen elegendő lenne csak a fejünket elfordítani egy bizonyos szögben és máris \"körülnéztünk\" a játékban.
Az egyik Sony-s emberke elmondása szerint ez a megoldás nem volt több egy szimpla technikai demónál, így jelen pillanatban nincsenek további részletek, illetve konkrét tervek a koncepció jövőjét illetően. Csupán szerették volna bemutatni, hogy mire képes a PlayStation 3, PLayStation Eye duó, tehát a közeljövőben senki se számítson forradalmi áttörésekre az irányítás terén, ám azért érdemes lesz rá odafigyelni, mert nagy valószínűséggel nem véletlenül öltek időt és pénzt a kifejlesztésébe. Talán még viszont láthatjuk ezt a technológiát a nem is olyan távoli jövőben.
Szívesen látjuk az efféle újításokat, de alapjáraton ragaszkodunk a hagyományos megoldásokhoz és ez így is marad, amíg világ a világ és konzol a konzol. Pont.