Csakhogy Pitchford úgy vélte, minthogy ez nem egy újabb Brothers in Arms, hanem egy teljesen más univerzumban játszódó sci-fi akciójáték, inkább az egyszerű, ámde "nagyszerű" játékélmény felé kell evezni; az egységvezérlést pedig úgy ahogy van, ennek oltárán feláldozni.
"Nem mondanám, hogy pofon egyszerűen kijelenthetnénk, hé, ezek a srácok készítették a Brothers in Arms-t, bizonyára lesz benne egységvezérlés meg minden ilyesmi. A helyzet azonban az, hogy meglehetősen nehéz lenne oldalba támadni egy Alient" - ecsetelte Randy Pitchford egy interjúban.
Vetélytársaink természetesen továbbra is mellettünk maradnak, de az irányítást semmiképp sem vehetjük át felettük: nekünk csak a magunk bőrére kell vigyáznunk.
"Valójában szerettünk volna egy hozzáférhető élményt biztosítani. A cél nem az, hogy komplikált kezelőfelületeket hozzunk létre, nem kell aggódnunk az olyanok miatt, mint az egység irányítása, nincs szükség tüzelési manőverekre, egy Aliennel szemben nem tudsz manőverezni."