NPD Group Digitális Disztribúció - Népszerűségi becslések

2009. június 12.
1.5701
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
Az NPD Group kiskereskedelmi forgalomba kerülő, fizikai adathordozókon értékesített játékok eladási listája mellett képet kaphatunk arról, hogy mennyire is népszerűek valójában manapság a letölthető játékok, azaz, a digitális disztribúció.

Az előző konzolgenerációban még csak futurisztikus víziónak tűnt, ma pedig már a szilárd valóság, hogy teljes játékokat (is) letölthetünk legálisan az internet és a platformholderek jóvoltából.

Pontos adataink nincsenek arra vonatkozólag, mennyre sikerült népszerűvé tenni a digitális úton történő forgalmazást, de az NPD becslései közeli képet adhatnak arról, hogy mi a helyzet ebben a szegmensben.

Felméréseik szerint az Xbox 360 felhasználói a legaktívabbak ezen a területen, hiszen ők az Xbox Live Gold státuszukkal 18%-os értéket produkáltak, azaz, száz játékosból tizennyolc vásárol, majd tölt le rendszeresen játékokat az online piactérről, az Xbox Live-ról.

A Sony-s tábor meglehetősen visszafogottabb volt, a PlayStation 3 bázisának csupán a 10%-a látogatja a PlayStation Store-t vásárlási célzattal, vagyis száz user-ből csak tíz pakol rendszeresen a virtuális kosarába letölthető címeket.

A PC-sek sem tétlenkednek, az NPD kimutatásai szerint tavaly az értékesített játékok 17%-a digitális formában lett tranzakció része, azaz, száz játékból tizenhetet digitális formában vásároltak meg a számítógépeken játszadozók.

A legnagyobb független digitális disztribútor a Steam, amelynek kemény 21 milliós user-bázisa van, akik a rendszerben lévő több mint hétszáz játékból válogathatnak kedvükre, kedvező árakon.

Feltehetőleg a jövőben egyre nagyobb méreteket ölt majd a letöltési láz, persze ez alatt a legális területet értjük, vagyis lassacskán teret nyer a digitális forgalmazás.
nincs még hozzászólás

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja