Az előző konzolgenerációban még csak futurisztikus víziónak tűnt, ma pedig már a szilárd valóság, hogy teljes játékokat (is) letölthetünk legálisan az internet és a platformholderek jóvoltából.
Pontos adataink nincsenek arra vonatkozólag, mennyre sikerült népszerűvé tenni a digitális úton történő forgalmazást, de az NPD becslései közeli képet adhatnak arról, hogy mi a helyzet ebben a szegmensben.
Felméréseik szerint az Xbox 360 felhasználói a legaktívabbak ezen a területen, hiszen ők az Xbox Live Gold státuszukkal 18%-os értéket produkáltak, azaz, száz játékosból tizennyolc vásárol, majd tölt le rendszeresen játékokat az online piactérről, az Xbox Live-ról.
A Sony-s tábor meglehetősen visszafogottabb volt, a PlayStation 3 bázisának csupán a 10%-a látogatja a PlayStation Store-t vásárlási célzattal, vagyis száz user-ből csak tíz pakol rendszeresen a virtuális kosarába letölthető címeket.
A PC-sek sem tétlenkednek, az NPD kimutatásai szerint tavaly az értékesített játékok 17%-a digitális formában lett tranzakció része, azaz, száz játékból tizenhetet digitális formában vásároltak meg a számítógépeken játszadozók.
A legnagyobb független digitális disztribútor a Steam, amelynek kemény 21 milliós user-bázisa van, akik a rendszerben lévő több mint hétszáz játékból válogathatnak kedvükre, kedvező árakon.
Feltehetőleg a jövőben egyre nagyobb méreteket ölt majd a letöltési láz, persze ez alatt a legális területet értjük, vagyis lassacskán teret nyer a digitális forgalmazás.