Az elmúlt időszakban az amerikai gyerekek (2 és 17 év között) és a videojátékok kapcsolatát vizsgálták. Az eredmény pedig nagyjából meg is felel a vártnak, ugyanis kiderült, hogy a fiatalok 82%-a, körülbelül 55,7 millióan rendszeresen töltik szabadidejüket valamilyen videojátékkal. A legaktívabb a 9-11 éves korosztály, amely 12,7 millió fővel képviselteti magát, míg legkevesebbet a 2-5 évesek adtak bele a közösbe, 9,7 millió főt.
A legtöbb időt a 12 és 14 közöttiek töltenek játékkal, 10,6 órát hetente. Az összlétszám 51%-a már az online örömökbe is belekóstolt, ebben a kategóriában a 9-14 éves fiúk aránya a legnagyobb. A 15-17 év közötti fiatalok és a lányok körében azonban kevésbé népszerű elfoglaltságnak számít a képernyő bámulása, mint 1 évvel ezelőtt. Az adatok szerint a gyerekek átlagosan 2,5 játékra alkalmas eszközzel szoktak rendszeresen játszani, a 9-12-es csoport esetén ez a szám átlagosan 3 eszköz. A nem tradicionális szerkezetek, mint mobiltelefonok és hordozható média lejátszók elsősorban az idősebbek körében népszerűek.
A mintát több mint 5000 megkérdezett adta, a 2-12 éves fiatalok esetében a szülők nyilatkoztak csemetéjük szokásairól.