A THQ elmondása szerint nem segített se a korai megjelenés, se a reklámokba ölt hatalmas összeg. A Darksiders nagyon költséges volt, amibe a két évnél hosszabb fejlesztési idő is beleszámít. A Vigil játékának teljesítménye tehát messze elmarad az eredeti elvárásoktól, amit már akkor éreztek a fejlesztőcsapat tagjai, amikor az angol toplistákon csak a nyolcadik helyre került a Darksiders megjelenésének hetében.
" A Darksiders sajnos messze nem teljesített úgy, ahogy azt szerettük volna"- közölte a rossz híreket Todd Greenwald. "Esélytelennek érezzük, hogy valaha is el tudnánk belőle adni egymillió példányt, pedig rengeteg pénzt öltünk a reklámhadjáratba, valamint két-három évig fizettük a fejlesztések költségeit, megadva a megfelelő mennyiségű időt a csapatnak a tökéletes játék megteremtésére. Két héttel a játék megjelenése után már az is szóba került, hogy leárazzuk a Darksiderst, hátha úgy jobban fogy majd."