Ez mindenképpen örömteli, hiszen az ősz (és az év) egyik legnagyobb durranása kerekedhet Isaac Clarke mérnök borzalmakkal teli kalandjaiból. A problémát mindössze az jelenti, hogy hogyan alakítsuk úgy a napjainkat, hogy minél több időt tudjunk tölteni az Ishimura fedélzetén. Egy igazi gamer szerencsére rutinból megoldja az ilyen eseteket.
Pár évvel ezelőtt még ezek a percek (a megjelenés előtt 3-5 nappal) voltak azok, amelyekben a fejlesztők kipróbálható változatot nyújtottak át a játékosoknak, akik ez alapján el tudták dönteni, hogy áldoznak-e anyagi keretükből az adott alkotásra vagy sem. Ez a jó szokás azóta eltűnt, és egyre kevesebb demóval kedveskednek nekünk a stúdiók.
A Dead Space körül szorgoskodó arcok (pontosabban az őket irányító még nagyobb arcok) is beálltak a sorba, és kijelentették, hogy nem lesz tapasztalatszerzésre alkalmas változata gyermeküknek. Az így megmaradt erőforrásokat inkább arra használják fel, hogy az utolsó pillanatig tökéletesítgessék a játékot. Az álláspontjuk valamilyen szinten érthető, de elég szomorú ez a tendencia.