A tervek szerint az új szabályzatot októbertől vezetik majd be Kínában és elsősorban a gyermekeket és teenagereket akarják megóvni attól, hogy szenvedélybetegekké váljanak. A módszer igen csak furfangos, mert a három óra megengedett online-gaming után a játékost nem dobja ki a rendszer, sokkal inkább lelkileg akarnak hatni a szabályzatot tiszteletbe nem tartókra.
Három óra elteltével ugyanis fokozatosan redukálódnak a figurák képességei, élvezhetetlenné téve így a játékélményt. Akik azonban még csökkentett képességekkel is folytatják a játékot, azoknak számolniuk kell azzal, hogy hősük rövid időn belül teljesen mozgásképtelenné válik és akkor nem lesz más választásuk, mint feladni a küzdelmet.
A kínai kormány a tavalyi év eredményei után figyelt fel a jelenségre, mivel 2004-ben az állampolgárok közel 500 millió dollárt költöttek játékszenvedélyük kielégítésére. Országszerte 20 millió honfitársuk játszik rendszeresen valamilyen online játékot, ezek legtöbbje pedig internetes kávézókban teszi azt.