A kimutatás a mögöttünk álló ünnepi időszak kezdetétől a Super Bowl-ig terjedő intervallumra vonatkozik, amikor is hagyományosan a legtöbb készülék fogy világszerte, és ezekből is egyre nagyobb arányban a konzolok miatt kerülnek megvásárlásra. Az újgenerációs játékplatformok előretörése tehát határozottan pozitív hatást gyakorol erre a piacra is.
Jellemzően a 25 és 40 közötti korosztály jelenti a legkomolyabb vásárlói réteget, mint ahogy leginkább ők vásárolják a játékkonzolokat is. Ennek megfelelően a két termékcsoport között van egy markáns párhuzam is, ugyanis a HDTV-k 18 százaléka kerül játék céljából való megvásárlásra, legalábbis egy napokban bemutatott, az USA-ban elvégzett kimutatás szerint.
Továbbá az is megmutatkozik e tanulmányban, hogy a HDTV-vel nem rendelkezők jó része, mintegy harmada tervezi, hogy beinvesztál egy-egy ilyen televízióra, amely szép reményekre adhat okot a kereskedőknek, illetve a gyártóknak.
Más kérdés, hogy az Egyesült Államokban a gazdasági recesszió árnyékában az emberek már jóval megfontoltabbak, továbbá a bonyodalmak okaként megjelölt lakossági hiteleket már nem olyan egyszerű a tengerentúlon felvenni, így hosszabb távon visszaeshet az elektronikai cikkek forgalma.