A Worldpay, amely tavaly novemberben már elszenvedett egy hasonló, weboldalak elérését megnehezítő támadást, most sietett hangsúlyozni, hogy a tranzakciók, ha a szokásosnál némileg lassabban is, de továbbra is lehetségesek, a vásárlók hitelkártya és bankszámla adatai pedig biztonságban vannak.
Arra ugyanakkor egyelőre nem tudtak válaszolni, hogy mikorra sikerül kiküszöbölniük az először szombaton észlelt problémát, ám nyilatkozatukban kijelentették, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek.
A Worldpay 70 országban mintegy 30 ezer internetes kereskedelmet (is) bonyolító ügyféllel rendelkezik, köztük olyan vállalatóriásokkal, mint a Vodafone, vagy a Sony Music. Közülük többen is panaszkodtak amiatt, hogy a rendeléseik visszaesését okozó probléma éppen az üzleti szempontból legfontosabb hétvégi időpontban jelentkezett. Malcolm Seagrave internetes biztonsági szakértő nem sok jóval biztathatja őket, mivel szerinte a hasonló támadások megszaporodása várható a karácsony előtti bevásárlási időszakban. Ugyanakkor elmondta azt is, hogy hiba lenne a Worldpay-t hibáztatni, mivel az ilyen támadások elhárításáról ezek a cégek aligha képesek gondoskodni - az jóval inkább a hálózati szolgáltatóktól lenne elvárható.