Mechner interjú: A Prince of Persia kis híján meg sem született

2011. március 03.
5.8291
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
A Mechner név alighanem mindenkinek mond valamit.

Ha nem, hát a Jordan Mechnerről már bizonyára gond nélkül asszociálunk a fantasztikus pályafutással kérkedő Prince Of Persia játéklegendára. Mechnernek, a kalandos és romantikus életű hercek kiagyalójának valaki nemrégiben egy mikrofont nyomott a kezébe a GDC ünnepélyes eseményén, és a neves számítógép-polihisztor nyomban elénk is tárta egy kiskanálnyi emlékét a játék kifejlesztésével kapcsolatban.

John Mechner 1987 Augusztusában egyszerre dolgozott a Prince Of Persia Apple II-re szánt programján és egy forgatókönyvön, amikor is... "Minden körülmény ellenére kaptam egy hívást, mely szerint egy ügynök elolvasta a kéziratomat, és szeretne engem bemutatni felsőbb körökben is" - mesélte. - "Ez volt a kezdete az első hollywood-i kalandomnak."

Mechner interjú: A Prince of Persia kis híján meg sem született - 2. kép

"Heteken belül leltem egy producert és egy rendezőt, és valóban úgy tűnt, hogy a film létre fog jönni. A dolog elvonta minden figyelmem, és egy jo darabig még csak nem is sandítottam a Prince of Perisa felé" - ám csakhamar (8 hónappal később) rádöbbent, hogy a forgatókönyv-írói pályafutása nem akaródzik haladást mutatni, ezért visszatért a klaviatúra mögé: - "Még mindig előttem van, ahogy odaülök a poros, öreg gép elé, és immáron fogalmam sincs melyik parancssorom mit jelent."


Mechner interjú: A Prince of Persia kis híján meg sem született - 3. kép

Mechner első saját készítésű játékát, a Karateka-t (1984) a főiskolán programozta, "...aminek köszönhetően meglehetősen leromlottak a jegyeim" - jegyezte meg Mechner. A Karateka sikere folytán a programozót ismét felkereste akkori kiadója a Broadbund, hogy készítsen egy folytatást a játékhoz, de a kitűnő programozó eközben már egy olyan projecten törte a fejét, amely ötvözné a "Lode Runner" és a "Karateka" alapvető tulajdonságait, s meghinteni valami "A Frigyláda fosztogatói"-szerű történettel: ebből született később a Prince Of Persia.

"A kiadóm tehát igen csalódott volt. Arra számítottak, hogy a Karateka folytatásával állok majd elő" - tette hozzá. - "Igen, csalódottak voltak, amikor kijelentettem, hogy valami újjal fogok előállni. Van, ami sosem változik."
1 hozzászólás

totyak

12 éve, 9 hónapja és 5 napja

Kár lett volna a PoP-ért. Nem csak az új részek miatt, én a klasszikus első részeket is kedveltem. Egyedül a 3D maradt ki, az borzalom volt.

válasz erre
Prince Of Persia
6.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
Minden hír, videó és cikk
GDC 2011

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja