Egyre könnyebb minden, szinte semmi kihívás sincs a mostanában megjelent játékokban. " Mostanában túlságosan pátyolgatva vannak a játékosok." - mondta a producer. "Ebből a szempontból pl. a Demons Souls egy remek produkció, mert ha meghalsz, az azt jelenti, hogy hibáztál. Nem azért kell újrakezdened egy adott szakaszt, mert a játék túl nehéz, hanem azért, mert valamit nem jól csináltál."
"Az ilyen produktumok visszahozzák a játékokból egyre inkább kivesző tanulás lehetőségét. Meghaltam? Akkor valamit nem jól csinálok. Legközelebb mással próbálkozok, hátha az sikeresebb lesz. Pontosan ezt akarjuk a Mass Effect második részében is elérni. A játékosok tanuljanak a saját hibájukból, és küzdjenek meg a továbbjutásért. Nem akarjuk, hogy bárki úgy érezze, ez csupán egy délutáni séta a parkban. Legyen kihívás a játékban, az emberek izzadjanak vért a cél elérése érdekében."