epizód, a Call Of Pripyat kapcsán, hogy az illetékesek gondolkodnak a játék alá tett X-Ray Engine 1.6 mellé beépíteni a ma még kissé gyerekcipőben járó DirectX 11 technológiát, hiszen a DirectX 10 már szinte kifutófélben van, annak ellenére is, hogy a felhasználók többsége még nem is találkozott vele. Mikor szóba került a legújabb DirectX játékba építése, sajnos az illetékesek nem tudtak pontos információkkal szolgálni, lévén még csak kóstolgatták a technológiát, mára azonban megszületett a végleges döntés.
Hivatalos bejelentés közölte ugyanis a nagyvilággal, hogy a S.T.A.L.K.E.R.: Call Of Pripyat már teljesen biztosan támogatni fogja a DirectX 11-et, a kérdés természetesen jogosan csak az, hogy minek? A 10-es DirectX mellett ugyanis még a kilencessel is vígan futni fog a program, hiszen azt nem merik megjátszani még az orosz fenegyerekek sem, hogy csak és kizárólag a két új technológiát építik játékukba, hiszen az egyértelmű bukás lenne, függetlenül az alkotás milyenségétől.
Márpedig a legújabb S.T.A.L.K.E.R. ismét roppant hangulatos lesz, emellett pedig izgalmas és akció dús is, akárcsak a nagy elődök. Reméljük hamarosan az illetékesek bemutatnak nekünk néhány képet annak érdekében, hogy prezentálják, vajon mennyire érdemes olyan hardverekkel felszerelni számítógépünket, amelyek képesek lesznek kezelni a 11-es DirectX-et.