Humoros összeállítással készült olvasói számára a játékipar történéseivel foglalkozó Developer Online magazin, legújabb cikkükben ugyanis a szakma legcikibb és legröhejesebb álláspályázatai kerültek összegyűjtésre.
Rengeteg üzenet futott be az oldal felhívására, a megkérdezettek szerint volt olyan jelentkező, aki a pályázott állás nevét sem tudta hibátlanul leírni, mások pedig a maffiával való fenyegetéstől sem riadtak vissza. Az alábbiakban az összeállítás legjobbjait válogattuk össze számotokra.
Stewart Gilray, Just Add Water:
Egy kétoldalas önéletrajz landolt nálunk, amelyet egy grafikus küldött. Néhány probléma azonban akadt vele.
- nyolc különböző betűtípust használt a készítő
- egy hatalmas portré volt a pályázat közepén
- nem volt megadva telefonszám, sem pedig e-mail cím
- helyette ez állt a papíron: "ne hívj vissza, én értesítelek, hogy mikor kezdek"
Dan Kenny, Eyesodic Games:
Megfenyegettek, miután elárultam a pályázónak, hogy jelenleg nem keresünk új munkatársat.
Firefly Studios:
Az egyik jelentkezőnk azt állította, hogy 8 nyelven beszél, 13 éves kora óta vezető fejlesztő, és hetente 5 könyvet olvas végig.
Alberto Belli, Storm In A Teacup:
Helló, én egy kezdő programozó vagyok, és szeretnék vezető programozói állást betölteni nálatok.
Sam Watts, Makemedia:
Tesztelői, minőségbiztosítási munkára kerestünk szakembert. Az egyik jelentkezőnek impozáns önéletrajza volt, állítása szerint több projekten is dolgozott korábban, az írása mégis hemzsegett a hibáktól, még a meghirdetett állás nevét sem tudta helyesen leírni. Adni akartam neki egy esélyt, ezért behívtam. Arra kértem, hogy találja meg mind a 20 hibát. Nem sikerült neki.
Emellett volt olyan jelentkezőnk is, aki melltartóban és tornacipőben pózolt egy télapónak öltözött öregember ölében - igazán hasznos ez a Facebook.
Michelle Senior, Ripstone:
A Disney-nél egy időben közösségi kapcsolattartó munkakörbe kerestünk munkatársat. Egy nő jelent meg a recepción, de nem emlékezett semmire, azt se tudta kit keres, csak az jutott eszébe, hogy valami Michelle-nek hívják. Mivel több ezren dolgoznak az épületben, szerencsétlen recepciósnak az összes Michelle nevű alkalmazottat fel kellett hívnia. A jelentkező ráadásul fél órás késéssel állított be.
Mastertronic Games:
Elfelejtettem mikorra beszéltünk meg az interjút, 15:00 vagy 16:00 órára, ezért végül 15:30-ra mentem.
Andrew Eades, Relentless:
- Miért szeretne nálunk dolgozni?
- Én igazábólk nem annyira szeretnék, az oktatóm küldött ide.
- Hadd kísérjem ki.
Luigi Fumero, Playerthree:
Nem kaptam meg az állást BIGPUB-ban, ezért szeretnénk itt dolgozni, hogy elég tapasztalatot gyűjtve újra megpróbáljam a BIGUP-ot.
Matthew Humphries:
Az interjú során a jelölt végig azt hajtogatta, hogy az ismerőse a maffia tagja, és nem örölne ha nem kapná meg az állást. Nem kapta meg...
Richard McClaughry:
Valaki egyszer referenciaanyagot hozott be az interjúra. Másolta. Tudom, mert az enyém volt.
Kim Blake, UKIE:
Valaki egy CD-t küldött eddigi munkáiról. A lemezen levágott női testrészek volt, az interjú elmaradt...
Manuel Correia, SixMinute:
Ismerek valakit, aki pornót csatolt a referenciamunkájához, és végül felvették!
Tim Browne, Ubisoft:
Amikor a Codemastersnél dolgoztam, felhívott valaki egy fejlesztői állás kapcsán. Az illető azt mondta, hogy nagy játékos, szeret játszani. Egyedül a versenyjátékokat utálja, azokon sose dolgozna. A Codemasters nagyrészt ilyen címeket készít.