Három sikeres otthoni konzol platform uralja a piacot, ebből kettő a látvánnyal hódít, míg egy a forradalmi irányítójával. Ebben a generációban a Sony rengeteg exkluzív címet bukott el, melynek oka egy részről az Xbox 360 piaci előnye és a hardver könnyű programozása, más részről pedig a megnövekedett fejlesztői költségek sarkallják a stúdiókat a globalizációra.
A Sony-nak azért még így is szép számmal akad belsős csapata, illetve olyan független stúdiók élvezik a japán elektronikai óriás oltalmát, mint az Insomniac Games, a Sucker Punch, az Evolution Studios, vagy a Naughty Dog, akit 2001-ben fel is vásároltak. A Ratchet & Clank és a Spyro sorozattal elhíresült "Álmatlanok" továbbra is a Sony-val kívánnak együtt működni és ez bevallásuk szerint belátható időn belül biztosan nem fog megváltozni, állítja Ryan Schneider, kommunikációs és marketing igazgató.
Szeretnek összedolgozni a Sony-val, jól érzik magukat a PlayStation-nel való munkásságuk során és szintén jól kijönnek a Sony tulajdonban lévő csapatokkal, így nincs okuk hátat fordítani nekik. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Az Insomniac Games egyelőre hű marad és nem lép az anyagias multiplatformosodás ösvényére, pedig mint önálló stúdió, ezt bármikor megtehetnék. Nagy veszteség lenne, így a Sony-sok örülhetnek csendben. Ősszel tovább gördül a Ratchet & Clank saga és talán a legfiatalabb franchise-uk, a Resistance sem marad a jövőben folytatás nélkül.