A közzétett nyilatkozatban Koen Deetman vezérigazgató és Paul Deetman ügyvezető igazgató elmondta, hogy a hollandiai székhelyű stúdió kénytelen volt meghozni a döntést. Ennek oka, hogy a GDC-n (a márciusi Game Developers Conference) tett látogatásuk után semmi érdemleges nem valósult meg: se kiadás, bérmunka, vagy társfejlesztés terén.
Felajánlották, hogy akik a KeokeN lelkét alkották az elmúlt 10 évben (programozás, szinttervezés, audió, animáció stb.), azoknak segítenek új munkahelyet találni. Hozzátették, hogy a terveik között szerepel a stúdió újjáépítése tégláról téglára, ahogyan azt már korábban is tették.
A KeokeN februárban bejelentette, hogy 19 fős alapcsapatából négyet elbocsátottak és fizetéscsökkentést hajtottak végre. Márciusban pedig nyilvánosságra hozták, hogy az előző két év során több mint 200 találkozón öt játékukat 40 kiadónak ajánlották fel - sikertelenül.
Heartbroken, we've had to lay off our team at KeokeN because of nothing substantial materializing directly after our visit to GDC. We?ve unfortunately exhausted all our possible options for publishing, work for hire, and co-development.
? KeokeN Interactive???? (@KeokeN) April 30, 2024
It is our utmost priority to make sure our? pic.twitter.com/3QHzJzgCfl