Legutoljára éppen azt tudhattuk meg az alkotásról, hogy lényegesen egyszerűbb lesz az irányítása, a mai napon pedig a gyakran idegesítő töltési idők degradálásáról sikerült elcsípnünk néhány izgalmas interjúrészletet. Kezdésnek például a játék egyik főarcának, Steven Ter Heide-nak a szavait, aki elmondta, hogy lényegesen lecsökkentek a töltési idők.
Mindez olyan mértékű csökkenés, hogy szerinte a Killzone 3-ban már alig létezik ez a fogalom, sőt, a Guerrilla Games célja, hogy teljesen eltüntesse ezeket a játékból. Herman Hulst, a csapat egyik vezére egy későbbi nyilatkozatban már egy kicsit továbbmerészkedett a témában, szerinte a késztermék esetében már nem lesznek töltő képernyők, a játék fennakadások nélkül lesz végigjátszható egyhuzamban, akár a lemez behelyezésétől a záró képsorokig. Hogy erre, vagy inkább a játék színesítésére kellene nagyobb hangsúlyt fektetnie a Guerrilla munkatársainak, az nem is lehet kérdés, mindenesetre biztosan sokan örülnek annak, hogy immáron megszakítások nélkül haladhatnak a történetben.