Hogy miért alakult ez így, arra a CVG magazin újságíróinak sikerült fényt deríteniük, miközben Julian Garrity kreatív igazgatótól próbálták megtudni, hogy miért nem érkezik Wii U-ra a játék.
Az igazgató szerint ez egyáltalán nem a Wii U-ról szól, sokkal inkább a kurrens generáció határairól, hiszen eredetileg high-end PC-re tervezték a The Crew megjelenését, aminek köszönhetően alapból lehetetlenné vált, hogy kurrens konzolokra is megjelenjen a játék, hiszen bármennyire is sajnálatos, de ezeknek a gépeknek bizony már megvannak a korlátaik.
Garrity hozzátette továbbá, hogy a multiplatformosodásról akkor döntöttek, amikor megismerték a PlayStation 4-et és az Xbox One-t is, hiszen nem csak mindkét masina olyan mint egy PC - már az architektúrára értendően -, hanem rendkívül erős hardverekkel is rendelkeznek, így semmi akadálya nem volt annak, hogy rájuk is megjelenhessen a The Crew.