Sajnos nem kaptunk modelleket és egyéb játékon belüli dolgokat, azonban a motor frissítéssel együtt érkezett 3 darab szöveges állomány is, melyek név szerint a következőek:
hl3.txt
rpg.txt
lights.txt
Ezek nem csak sima txt állományok, hanem a Valve FGD fájlokhoz hasonlóan a játék/motor beállításait határozzák meg.
A hl3.txt-ben található dolgok nagy része elég régi hiszen olyanok lelhetőek fel benne, melyek már a Source 1-ben is jelen voltak, tehát portolták azokat a Source 2-be. Ezen kívül még fellelhetőek a Half-Life 2-ből az AI vezérlés elemei is, mint a fedezékbe bújás, követés és egyebek. Az ellenfelek spawn-olására is van utalás, mely a Left4Dead 2 AI vezérlésére emlékeztet.
Ami újdonság benne az a "küldetésekre" utaló dolgok. Küldetés dialógusok, célok, NPC-k akik adják ezeket. Még utalások vannak vadászokra, városlakókra, mennyezeti lő tornyokra.
A kombinálás és küldetések, hogy bekerültek a fájlba, így arra engedi következtetni az embert, a Half-Life 3 inkább RPG vonalat vesz majd fel. Ezt bizonyítja az rpg.txt is, mely klasszikus RPG elemeket definiál, mint tárgy tulajdonságok, drop, felvétel.
A lights.txt-ben a szokásos világítással kapcsolatos dolgok vannak, mint a szögek, céltárgyak, színek, fény típus, ám ezeken kívül még bekerült a realisztikus nap/éj ciklus is.
A fentiek természetesen nem biztos, hogy tényleg a Half-Life 3-hoz kapcsolódnak majd, ám igen érdekes lenne, ha tényleg RPG vonalat venne fel a játék.