Aki a cím láttán egy újabb remekbe szabott, kétdimenziós, Samurai Showdown szerű alkotást vár a képében, óriásit kell majd csalódnia, ugyanis a folytatás annyit változik, amennyit csak egy játék változhat az elődéhez képest. Minden eddig ismert összetevő, ha úgy tetszik védjegy ugrik, csupán a szereplők maradnak.
A Guilty Gear 2: Overture egy valós idejű stratégiai elemekkel megtűzdelt, akciójáték képében érkezik meg, valahol a Devil May Cry és a Dynasty Warriors nyomdokain haladva, ami gyakorlatilag homlokegyenest más műfaj, mint az egy-egy elleni, kézzel rajzolt, síkbeli bunyós elődei. Felénk az 505 Games kiadásában (Aksys Games az amerikai régióban) érkezik meg a rendhagyó "szekvel", amely ezúttal nem csak régi műfaját, de a korábbi platformokat is lerázta magáról és csak Xbox 360-on köszön be a rajongókhoz, szintén nagy kár érte.
A produkció természetesen egy testesebb szingli kampánnyal érkezik, e mellé kézhez kapunk egy négy fős multiplayer módozatot az Xbox Live hálózatára támaszkodva, végül pedig megemlítjük a lokális, két fős, split screen többszereplős lehetőséget, szintén választható opcióként. A ismert karakterek közül visszatér Sol Badguy, és Ky Kiske, a korábbi részekkel (mert, hogy a kettes számozás ellenére több előző része is volt már) szemben a közös vonások sora itt véget is ért. Ha nem a Guilty Gear cím alatt indulna...