Tehetségét számos alkotás munkálataiban kamatoztatta, az iparra gyakorolt hatása olyan jelentős volt, hogy egy elismert szakemberekből álló bizottság neki ítélte az idei GDC Pioneer Awardot, amelyet annak rendje és módja szerint személyesen vett át a tegnap befejeződött 2010-es Game Developers Conference-en. Ilyen esetekben illik egy köszönőbeszédet is tartani, és természetesen ezt a hagyományt Mr. Newell sem akarta megtörni. Azonban szavai nem csak a szokásos "köszönöm édesanyámnak, köszönöm a rajongóknak és a többi és a többi" formulát követték, hanem kitértek a mostani időszak egyik legvitatottabb vívmányára, a DRM-re is.
Ez a "remek" találmány már a múltban is sok bosszúságot okozott a PC-s felhasználók számára, és az utóbbi hetekben újult erővel tette magáévá a társalgások központi helyét, köszönhetően a Ubisoft mindenki számára ismert húzásának. Newell szerint a Valve nem fog élni ilyen erős eszközökkel, ugyanis ők egyre inkább egy szolgáltatásnak tekintik a szórakoztatást. Emiatt "minden meghozott döntésünkről informál, és ha sikerül elsajátítanod ezt a nézetet, az segít elkerülni olyan dolgokat, mint néhány DRM probléma, amely csökkenti a szórakoztató terméked értékét, köszönhetően a körülötte tobzódó negatívumoknak". A mondatot hatalmas tapsvihar fogadta a többségében fejlesztőkből álló közönség részéről...