A fejlesztési munkálatokat a francia Asobo Studios végzi, a megjelenése pedig valamikor 2009-ben válik esedékessé, PlayStation 3-on, Xbox 360-on és PC-n. Mitől lesz egy versenyjáték forradalmi és olyan különleges? A válasz a kezünkben van, odabent alaposan kitárgyaljuk, hogy mit várhatunk az újabb, négy nagybetűs racer anyagtól.
Amikor a DIRT megjelent, nem gondoltuk volna, hogy egy nagyon laza szálakkal kapcsolódó franchise első darabját vehetjük kézhez. A DIRT-öt a GRID követte a sorban, majd pedig jövőre a Fuel érkezik, amely minden eddigi elképzeléseinket képes lesz felülmúlni, állítják a srácok, a Codemasters-nél.
Vegyünk egy alternatív jelent, amelyben bolygónk már szinte teljesen elpusztult az azt érő drasztikus klímaváltozások eredményeképpen. A Fuel ebben a világban fog otthonra lelni, egy 5000 négyzetmérföldes, határok nélküli területen, ahol egyszerre akár 16 versenyző is részese lehet a nagy megmérettetéseknek.
A játékosok mocskos, házilag tuningolt verdákban száguldoznak egy olyan környezetben, amely kíméletlen mindennel és mindenkivel szemben. Dinamikus időjáráseffektek nehezítik a pilóták dolgát, hiszen jöhet egy tornádó, homokvihar, villamcsapások, vagy akár hóviharok is keresztbe tehetnek a racer-eknek...
A helyszín igen tarka és változatos, a Tsunami sújtotta Csendes Óceán partjaitól egészen a terméketlen nevadai térségig húzódik, határok nélkül, sűrű erdőkön, hófödte hegyeken és tikkasztó sivatagon átvágva. Azt hiszem, hogy ezen tények már önmagában eladják majd a terméket, de bizonyára még ennél is jóval többmindenre számíthatunk esetében.
A végére marad a kellemes hír, a Fuel végre bemutatkozik az Games Convention-ön, tehát számíthatunk képekre, videókra, esetleg további információkra. Tavaly a DIRT-öt gyűrtük, idén a GRID-del tepertünk, jövőre pedig a Fuel-t nyüstöljük majd. Várjuk az első látnivalókat.