A játékról egészen sok dolog derült ki, amiknek egy része az átlag szerepjátékosokat megriaszthatja, de a sorozat rajongóinak kellemes perceket és kikapcsolódást ígérnek. A két talán legfontosabb dolog, ami az RPG-kben lenni szokott, de a Fable III-ból hiányzik, az életerőcsík és a tapasztalati pontok. Ezek közül egyik sincs a harmadik részben, az életerőnk rohamos fogyására az FPS-ekből ismert bevörösödő képernyő jelzi, míg a tapasztalati pontok helyett a világ változása mutatja majd, hogy mennyit erősödtünk az elmúlt időszakban.
További fontos tényező, hogy ezúttal a királyi szerepet is nekünk kell majd eljátszani; a játék felétől ugyanis uralkodói státuszba kerülünk, aminek hatására rengeteg elfoglaltságunk lesz, amennyiben jó királyok akarunk lenni (vagy éppen rosszak). Érdekes ötlet, hogy a fegyverek velünk együtt változnak, kinézetüket befolyásolni fogja cselekedeteink jellege. Ha egy baltával sok csontvázat ölünk, akkor egy idő után a fejsze is csonttá alakul át, ha pedig a kardunkkal civileket gyilkolunk, akkor örökre véres marad a harci eszköz. Az igazán jó hír, hogy a kooperatív játék végre olyan lesz, amilyet elvárunk: mindkét játékos hozhatja a maga hősét és kutyáját (igen, újra lesz hűséges követő a játékban), fegyvereket cserélhetünk, és garázdálkodhatunk az ismerőseink világában. Azt tudjuk, hogy a Fable III támogatja majd a Natalt; a fejlesztőcsapat azonban ügyesen kitért a válaszadás elől, így részleteket nem tudtunk meg annak kapcsán, hogyan is működik a mozgásérzékelő a játékkal. A Fable III tehát egy olyan szerepjátéknak tűnik, ami nem hagyományos értelemben vett RPG, de aki szerette az előző két részt, az valószínűleg a harmadik epizóddal is hamar összebarátkozik majd.