Az IGN 5000 vásárlót felölelő felmérése alapján kiderült, hogy az átlagos vásárló 341 dollárt költ konzoljátékokra, 233 dollárt PC-s játékokra, és újabb 140 dollárt kiegészítőkre.
További jellemzői, hogy heti 20 órát tölt játékkal, sőt 10 százalék 40 órát hetente. A vásárlók 90 százaléka férfi, és igen nagy marketing-képességel rendelkeznek. Legtöbbjük havonta 5-6 másik személynek javasolja valamilyen játék, vagy kiegészítő vásárlását. Saját vásárlásaiknál a legfontosabb befolyásoló tényező az online forrás, játékdemók, előzetesek, bemutatók. Az online vásárlók könnyebben kattintanak a vásárlás gombra, havonta kár öt új játékot is megvesznek, míg a hagyományos bolti vásárlást kedvelők átlagosan havi három játékot szereznek be személyes vásárlással. Az ilyen tételek majdnem 80 százalék az akciójáték kategóriába tartozik.