A pénzintézet leállította online szolgáltatását, miután számos ügyfél kapott olyan e-mailt, amelyben arra kérték őket, hogy a levélben található linkről látogassanak el egy weboldalra, és ott adják meg a számlájukkal kapcsolatos adataikat. A csalók az elmúlt két hónap során a Barclays, a Lloyds TSB és a NatWest ügyfeleinek is küldtek hasonló tartalmú leveleket.
A Halifax egyik szóvivője elmondta: kárpótolni fogják a veszteséget szenvedett ügyfeleket, és a bank további biztonsági lépéseket tesz az online szolgáltatás újraindítása előtt, hogy a csalók hozzáférést megakadályozzák.
A "horgászás" néven ismertté vált csalássorozat a nagy amerikai, ausztál, új-zélandi és európai kereskedelmi bankokat érintette tavaly. A Cap Gemini biztonsági szakértője, Jon Colombo úgy véli, hogy minden banknak kell legyen megfelelő reagálási politikája, mely csökkentheti a hírnéven esett csorbát. "Ha egyszer elkezdődik, nagyon nehéz megállítani " - tette hozzá. A "horgászás" a Kelet-Európából származó csalásnak csupán az első része. A "pénzátutalás" vagy "munkaajánlat" néven ismert második rész során hirdetésekkel bombázzák az angol pénzintézetekben számlával rendelkező angol ügyfeleket, hogy a tengeren túlra utaljanak át pénzt. A bank szóvivője elmondta, hogy több ügyfél is a "munkaajánlat" csalás áldozatául esett. Az üzenet világos: ne engedd, hogy becsapjanak!