A kiegészítő még alig egy hete kapható hivatalosan, de ez alatt a rövid idő alatt is két patch-et voltak kénytelenek kiadni hozzá, és a játékosok szerint még így is távol áll a tökéletes működéstől. A kritikusok ismét ráhúzták a vizes lepedőt a kiadóra, a fórumok pedig megteltek csalódott emberekkel.
A helyzet olyan méreteket öltött, hogy azt már a JoWood sem nézhette tétlenül, ezért kiadtak egy nyilatkozatot, amelyben bocsánatot kértek a rajongóktól a bugok miatt. Először megköszönték a közösségnek a kitartó támogatást, és hogy beruháztak a játékra, majd sajnálatukat fejezték ki, hogy nem voltak képesek olyan alkotást nyújtani, amellyel maradéktalanul elégedettek lehetnek a vásárlók. A kiváltó okként azt jelölték meg, hogy még az idei évben ki kellett hozniuk a játékot, mivel ez volt a játékosok és az ő kívánságuk is, és ezért hatalmas nyomás alatt dolgoztak.
Megígérték, hogy mindent megtesznek, hogy élvezhetővé varázsolják a Forsaken Godsot, többek között hamarosan kiadnak egy olyan javítást, amelyet a fanok észrevételei, véleményei alapján készítenek el. Még ez előtt, pár napon belül érkezik egy újabb patch, letölthető lesz a kiadó hivatalos honlapjáról.
Végezetül letették a nagy esküt, hogy a Spellbound kezei között formálódó Arcania: A Gothic Tale esetében idejében megkezdik a béta teszteket, hogy semmiképpen se ismétlődjön meg a mostani szituáció. "A JoWood elismeri a hibáit, és meg fogja akadályozni az újbóli bekövetkezésüket." Reménykedjünk, hogy nem úgy, ahogy a Gothic 3 és a Forsaken Gods esetében történt...