A cél pedig nem más, minthogy visszaállítsák a PC nimbuszát, kiaknázzák a platformban rejlő lehetőségeket. Ami azt illeti a kezdeményezés életre hívása óta nem igazán hallhattunk felőlük semmit, ezért is néztünk most szét a PCGA háztáján.
Csak egy marketingfogás, vagy a tagok PC iránti elkötelezettsége? Üzleti érdek, avagy szívügy? A puding próbája az evés, szokták mondani. Elképzelésünk sincs, hogy a PCGA miként akarja a világot megváltani, no nem mintha ily rövid idő alatt bármi kézzel fogható eredmény elvárható volna részükről.
Bár kétségtelen, hogy a fejlesztők részéről némi bizonytalanság érezhető a platform iránt, azért mégiscsak a PC a leginkább előremutató, és kétség kívül az egyik legizgalmasabb játékplatform, mint ahogy évtizedek óta. A bomlasztó jelenség neve szoftverkalózkodás, mely mára csillagászati méreteket öltött. Ennek visszaszorítását immár sokan tűzték zászlajukra, sokaknak jelent tüskét, hogy egyszerűen képtelenek bármit is kezdeni a folyamattal.
A PCGA viszont egészen más oldalról közelíti meg a problémát, a PC lassú hanyatlását. A kezdeményezés célja párbeszéd folytatása a kiadókkal és a fejlesztőkkel, valamint minden, a területen érintett piaci résztvevővel. A PCGA elsődleges célja, hogy meghatározó szereplővé váljon a PC-s játékok szegmensében. Ezt többek között azzal szeretnék elérni, hogy jogot képezzenek arra, hogy maguk jelöljék meg a hardverkövetelményeket a fejlesztők számára. Ez gyakorlatilag azt a célt szolgálja, hogy visszafogják a játékok gépigényét, az illetékesek pedig fordítsanak több figyelmet arra, milyen hardverkövetelmények közé kívánják beszorítani játékaikat.
A másik fontos tevékenység a piackutatás, az igények felmérése, valamint párbeszéd közvetítése a játékosok és az iparágban érdekelt felek között. Ezt leginkább különböző fórumok, expo-k keretében képzelik el. Ami pedig a gaming design, valamint a publikálás kérdését illeti, ebben a szövetség nem kíván állást foglalni. Hogy lehet-e kézzel fogható, pozitív eredménye a PC Gaming Alliance ténykedésének, arra rövidesen választ kapunk.