A hatalmas kavarodás elsődlegesen abból adódott, hogy az illetékesek más és más fizetési módszert találtak ki az európai, valamint az amerikai játékosoknak, aminek következtében a tengerentúli játékosok ingyen, az itteni játékosok pedig pénzért kapják a Dungeons And Dragons Online szolgáltatásait.
A történet viszont nem ilyen egyszerű, hiszen ez eddig egy elég felháborító üzleti módszer, éppen ezért gyorsan tegyük hozzá, hogy míg az óceán túloldalán a játékosoknak havidíjat nem kell fizetniük, addig minden más egyebet igen, tehát a játékon belüli tartalmakért, és az újabb kiegészítésekért komoly dollárokat kell leszurkolniuk. Ez a jól bevett mikró-tranzakciós MMO modell, ami Európa játékosait nem érinti.
Itt ugyanis lesz havidíj, ellenben az újabb tartalmakért, és minden más egyébért nem kell pénzt áldoznunk a játék használatáért. Hogy melyik üzleti modell a sikeresebb vagy éppen jobb? Azt döntsétek el magatok, mindenesetre amelyik jobban beválik, az fog érvényesülni a jövőben, mindkét kontinensen.
A Dungeons And Dragons Online-ról mindemellett érdemes tudni, hogy hamarosan egy hatalmas frissítést fog kapni, aminek hála szebb, jobb és tartalmasabb lesz a játék, jönnek újabb kasztok, küldetések és grafikai megújulás is, ennek örömére pedig a mai napon dátumozták nekünk az illetékesek az úgynevezett "újjászületést". Az eddigi augusztusi dátum helyett ez az időpont egészen pontosan szeptember 6. napja lesz, tehát akkor érdemes majd felkeresni az arra alkalmas helyeket, és belevágni a Dungeons And Dragons Online-ba.