Emlékezzünk csak vissza, milyen játékok szerepeltek az elődjeik között? Mintha rémlene valami Baldur's Gate sorozat, amivel mintha kisebb történelmet írtak volna. A sorozat második epizódja volt az igazi ász, aminek folytatását azóta is várjuk és még várni is fogunk rá. Ellenben a Mass Effect és társaik után, Bioware ismét visszatér a klasszikus fantasy témához, amely 2009 márciusában fog képernyőinkre kerülni az előzetes bejelentések szerint.
A klasszikus fantasy, a középkori fegyvereket és mágiát felvonultatva úgy érzem sokak kedvence. Mivel a The Witcher óta nem érkezett nagyobb cím az fantasy-RPG témában, a Dragon Age az előzetes hírek szerint most elég nagy hatalomra kerülhet, ha csak addig nem érkezik valami hasonló. Azonban ha érkezne sem hinném, hogy 2009 tavaszára megjelenne. A gyönyörű tájakra elrepítő játék a Baldur's Gate sorozat alapjait rengeti meg és arra épít nagyon sok helyen, így aki emlékszik még arra a poros játékra, az most igen nagy szemcsillogással nézheti az újonnan érkezett pár képet a játékról.
A sztoriról még az igazi nagy dolog nem viharzott ki, azonban apróságokat sikerült kiszellőztetniük, amelyeket át is adnék nektek. Kalandozásainkat még zöldfülűként kezdjük majd meg, hogy szépen lassan pontokat gyűjtve fejlődhessünk a nagyok közé. Azonban ez így teljesen nem igaz, hiszen a fejlődési rendszert még rengeteg más tényező is befolyásolja majd, ezekről sajnos bővebb nem szivárgott még ki. A sztori alakulása száz százalékig a mi kezünkben van, így nem egy befejezéssel zárhatjuk majd a témát. Olyan varázslatok és kombók kapnak majd helyet a Dragon Age-ben, amelyek eddig szerepjátékokban még nem szerepeltek és fontos szerepet kap majd az alkímia is, ahogyan ezt már láthattuk a Witcherben anno.
Természetesen ha már itt újdonságok vannak, akkor nem hiányozhatnak az új szörnyek sem. Volt anno egy nagyon jó dolog a Baldur's Gate-ben. Legalábbis nekem nagyon tetszett. Ez nem volt más, mint a csapat irányítás. Természetes, hogy ezt ebben a játékban is űzhetjük majd, ha úgy tartja kedvünk fogadhatunk fel magunk mellé segítőket. Így kétféle nézetet is kapunk a játékhoz, az egyik egy felülnézet lesz, ahol láthatjuk majd kis csapatunkat küzdeni és átláthatjuk az egész csatateret, a másik pedig egy hátsó nézet, az úgynevezett TPS, amellyel ugye magát a csatát egy személyes módban könnyebben tudjuk koordinálni. 2009 márciusáig még sok idő van hátra, mi pedig figyelni fogjuk a játék minden mozdulatát, mert egy újabb RPG-félistent köszöntheünk majd köreinkben.