Egy másik igen lényeges motiváció pedig az Arkham Asylum és Arkham City közti érdemi különbség; hisz míg egyik egy zárt térben játszódott, korlátozott flangálási lehetőségekkel, addig a széria legújabb darabja sokkalta több opcióval kecsegtet, minthogy egy "open-world" alkotásról van szó... vagy nem? Dax Ginn ezúttal sem bíz semmit a véletlenre, és egy velős interjú során tiszta vizet önt a pohárba, elejét véve az indokolatlan lelkesedésnek - mely egyébként alighanem mérhetetlen csalódásba torkollna.
Igaz, a Batman: Arkham City méretei tekintve hozzávetőlegesen ötször nagyobb, mint elődje, az Arkham Asylum, azonban Dax Ginn, a Rockstar Games marketing menedzsere óva int minket a naiv elképzelésektől - azt javasolja, inkább úgy tekintsünk az Arkham City-re, mint egy óirási börtönre és semmiképp sem úgy, mint egy hagyományos open-world alkotásra, mint például a Grand Theft Auto sorozat.
"Annyira korlátoztuk, amennyire szükségünk volt egy tömör történet elmesélésében" - mondta Dax. - "Nem akartunk egy olyan openworld-öt létrehozni, ahol csak úgy csavaroghatsz körbe-körbe, semmitevően, vagy cuccokat gyűjtögethetsz csak úgy poénból. Számunkra nagyon fontos, hogy a játékos Batman-nek érezze magát. Még mindig egy olyan velős történetet szerettünk volna alkotni, ami csak erősíti bennük ezt az érzést. Ha arra kérjük a játékosokat, hogy kaparjanak össze 50 chicken nuggets-et, mialatt Gotham porig ég, ez nem lenne túl Batman-es."