Már busás anyagoknak, sokatmondó információknak sem vagyunk híján, ám a fejlesztők még mindig képesek meglepetést okozni. A most érkezett két hír közül mindenképpen az első a jelentősebb, ugyanis jelzi, hogy a Crytek komolyan gondolja a történetszálat is a játékában, nem csak a nanoruha speckóinak kidolgozását. Richard Morgan elismert sci-fi író, a Takeshi Kovacs kötetei még magyar fordításban is megjelentek az elmúlt években. Novemberben jelezte a személyes blogján, hogy három készülő Electronic Arts-produktum szkriptjeinek megírásában is tevékeny szerepet vállal, és a kiadó most fedte fel, hogy ezek közül az egyik a Crysis 2.
A sajtótájékoztatón kijelentették, hogy Morgan alaposan belefolyt a játék világába, élettel, karakán karakterekkel ruházta fel azt, és olyan gazdag hátteret, valamint döbbenetes fordulatokat teremtett, amilyenekre még kevés példa volt a videojátékok történelme során. Jól hangzik, de hisszük, ha látjuk.
A másik elkapott értesülés arra enged következtetni, hogy a Crytek megelégelte, hogy nem képes beszállni a multiplayerre kihegyezett akciójátékok körébe. Ennek mielőbbi megváltoztatása érdekében a Crysis 2 többjátékos részének megalkotását egy külön csapatra, a Crytek UK-ra bízták (korábban Free Radical Design billog alatt futottak). A Crytek vezérigazgatója, Cevat Yerli eddig elégedett a srácok munkájával, elmondása szerint "olyan koncentráltsággal dolgoznak, amilyet ő még sosem tapasztalt a cég berkein belül". Az év végén kiderül, vajon mennyit is ér az elhivatottságuk.