Talán a készítők is érzik, hogy nem volt minden rendben akkoriban, így a Crackdown 2 esetében erősen átvariálták a pusztakezes harcot. A fejlesztőcsapat elmondása szerint a jelenlegi rendszer leginkább a Batman: Arkham Asylum-hoz hasonlítható, így minden okunk megvan arra, hogy örömkönnyeket ejtsünk. "Úgy gondolom, a Batmanhez lehetne leginkább hasonlítani a verekedés mechanizmusát." ? nyilatkozta Billy Thompson a Crackdown 2-ben tapasztalható verekedések kapcsán.
" Azért igyekeztünk hasonló rendszert kidolgozni a Crackdown 2-ben, mint amilyen a Batman: Arkham Asylumban volt, mert úgy éreztük, hogy ott jól működött, és jól is nézett ki. Sok játék van, ahol a verekedés fontos része a játéknak, és még több, ami kizárólag erre építkezik. Ilyen a God of War is. De a Batman szerintem kiválóra sikerült ökölharc szempontjából, s bár a mi rendszerünk nem rendelkezik olyan mélységgel, mint a Rocksteady játéka, mégis úgy érzem, ahhoz áll a legközelebb."