A termék producere és egyben a Konami gyártásvezetője azokról a változásokról nyilatkozott az angol nyelvű CVG online játékmagazinnak, amelyeket a Konami japán ágazata követelt meg. Arról volt szó, hogy a Castlevania: Lords of Shadow alkotásba több ismert elem integrálása szükséges.
A matéria eléggé japán centrikus és a felhasználók csekély részének nyerte csupán el a tetszését, így igazán nem is tudott kitörni abból az országból. A Konami utasítása tulajdonképpen annyi volt, hogy tegyenek több nyugati elemet a szoftverbe, mivel ezzel több játékost tudnának a Castlevania: Lords of Shadow rajongói táborába csábítani. A MercurySteam fejlesztőcsapata kissé gúnyosan, de segített Hideo Kojima-nak, akinek az volt a javaslata, hogy a főszereplő ne legyenek túl izmos. "A történet akciódús, de ez nem elég. Az emberek felé azt kell közvetíteni, hogy azonosuljanak a karakterükkel, higgyenek benne és ehhez nincs szükség izompacsirta karakterekre."-nyilatkozta Hideo Kojima. Az E3 rendezvényén megtapasztalhatják a felhasználók, hogy milyen lett a végeredmény, ugyanis ott bemutatásra kerül az alkotás.