Bár a januárban megtartott WEF-en történtek részletei csak most szivárogtak ki, a CNN információi szerint a Microsoft Research kutatórészlegnél már 2001 óta foglalkoznak egy ilyen elképzelés megvalósíthatóságával. Az ötlet logikája arra épül, hogy a hagyományos postai forgalom azért nem bénul meg, és azért nem áraszt el mindent egy bizonyos szint fölött a marketingküldemények sora, mert ez a levélküldési forma pénzbe kerül.
Ez elviselhetetlen összeg lenne a spammelők számára, akik egyszerre levelek millióit küldik szét. A fizetőssé válás elkerülésére, de a kedvező hatások megtartására a "bélyeg" 10 másodperc gépidő lenne, amit a felhasználó valamilyen matematikai probléma megoldására adna át. Ilyen módon a spammelőknek rendkívüli mennyiségű hardverfelszerelést kellene vásárolniuk, ami vélhetően komoly szűrőt jelentene. A kérdés egyelőre marad pusztán az elméleti szinten, a két szempont hosszú vitája várható; az egyik a spamot akarja megállítani, a másik az e-mail igen demokratikus intézményét védi, mely mellesleg hozzájárult ahhoz, hogy az internet mára azzá válhatott, ami.
Kapcsolódó linkek:
Microsoft Corporation