Bemutatkozott a Sony-s Phyre Engine

2008. február 22.
2.0721
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
Az idei Játékfejlesztők Konferenciáján a Sony viszonylag csendben volt, nem erőltette meg magát.
 

A tegnapi nap folyamán viszont egy nagyon fontos dolgot fedett fel a kíváncsi fülek és szemek előtt. Tudvalévő, hogy a PlayStation 3 programozhatósága igencsak körülményes. A játékok fejlesztése mesteri szintű programozói tudást igényel, ami nem feltétlenül válik hasznára. Itt fog belépni a képbe a Phyre Engine, mely egy forradalmian új fejlesztői csomag.

A Sony előállt a konkrét ötleteivel és leleplezte a Phyre Engine-t, mely végre áttörést hozhat a PlayStation 3 játékok fejlesztési folyamatába. Az első és egyben legfontosabb momentum, hogy ez az új csomag teljes mértékben ingyenes, így a kisebb költségvetésből gazdálkodó stúdiók is könnyen hozzáférhetnek és produkálhatnak vele minőségi játékokat. A másik nagyon fontos dolog pedig az, hogy a program kezelése és használata roppantul egyszerű.

A fejlesztői csomag tartalmaz egy teljes dokumentációt, 70+ mintát, valamint teljes forráskódot és artwork-öt. Az alkalmazás támogatni fogja az OpenGL-t és a Direct3D-t, valamint olyan PC környezeteket használ, melyben a programozók már jártasak lesznek. A legszebb az egészben mégis az, hogy nem csak kizárólag a Sony platformján hasznosítható, hiszen kiválóan együttműködik például az Xbox 360-nal is. Eddig három játék használta ezt a technológiát (flOw, GripShift, DIRT), melyből kettő megjelent a Mincrosoft konzolján is.

Első ránézésre ez kontraproduktívnak látszik, de a Sony valóban nagy lépést tett ezzel előre. A PlayStation 3 rengeteg portolt játékot kapott már, melyek minősége a legtöbb esetben alul maradt, az eredeti Xbox 360 verzióval szemben. Ennek most végérvényesen befellegezhet. A Sony hagsúlyosan felhívta mindenki figyelmét, hogy ezzel az engine-nel mindenki csak jól jár. Amennyiben egy stúdió úgy dönt, hogy először PlayStation 3-ra készíti el a játékát a Phyre Engine-nel, és utána portolja át a Microsoft gépére, mindkét verzió jobb lesz, mint a korábbi megoldásokkal.
2 hozzászólás

Csabó

18 éve, 9 hónapja és 16 napja

év

válasz erre

Csabó

18 éve, 9 hónapja és 16 napja

Na innen számolva 2-3 és jó lesz nekünk. szomorú smiley

Végtére is én örülök ennek, csak ezt már akkor kellett volna mielőtt megjelent volna a gép.

Majd a PS4-nél már másképp lesz.menő smiley

válasz erre
 
Minden hír, videó és cikk
GDC 2008
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaGargameth profilja