A tegnapi nap folyamán viszont egy nagyon fontos dolgot fedett fel a kíváncsi fülek és szemek előtt. Tudvalévő, hogy a PlayStation 3 programozhatósága igencsak körülményes. A játékok fejlesztése mesteri szintű programozói tudást igényel, ami nem feltétlenül válik hasznára. Itt fog belépni a képbe a Phyre Engine, mely egy forradalmian új fejlesztői csomag.
A Sony előállt a konkrét ötleteivel és leleplezte a Phyre Engine-t, mely végre áttörést hozhat a PlayStation 3 játékok fejlesztési folyamatába. Az első és egyben legfontosabb momentum, hogy ez az új csomag teljes mértékben ingyenes, így a kisebb költségvetésből gazdálkodó stúdiók is könnyen hozzáférhetnek és produkálhatnak vele minőségi játékokat. A másik nagyon fontos dolog pedig az, hogy a program kezelése és használata roppantul egyszerű.
A fejlesztői csomag tartalmaz egy teljes dokumentációt, 70+ mintát, valamint teljes forráskódot és artwork-öt. Az alkalmazás támogatni fogja az OpenGL-t és a Direct3D-t, valamint olyan PC környezeteket használ, melyben a programozók már jártasak lesznek. A legszebb az egészben mégis az, hogy nem csak kizárólag a Sony platformján hasznosítható, hiszen kiválóan együttműködik például az Xbox 360-nal is. Eddig három játék használta ezt a technológiát (flOw, GripShift, DIRT), melyből kettő megjelent a Mincrosoft konzolján is.
Első ránézésre ez kontraproduktívnak látszik, de a Sony valóban nagy lépést tett ezzel előre. A PlayStation 3 rengeteg portolt játékot kapott már, melyek minősége a legtöbb esetben alul maradt, az eredeti Xbox 360 verzióval szemben. Ennek most végérvényesen befellegezhet. A Sony hagsúlyosan felhívta mindenki figyelmét, hogy ezzel az engine-nel mindenki csak jól jár. Amennyiben egy stúdió úgy dönt, hogy először PlayStation 3-ra készíti el a játékát a Phyre Engine-nel, és utána portolja át a Microsoft gépére, mindkét verzió jobb lesz, mint a korábbi megoldásokkal.