"A ZeniMaxon belül fogják használni, ezért nem fogjuk licencelhetővé tenni külsősök számára. Ez egy versenyképes előny számunkra, és ezt meg akarjuk tartani azon játékok számára, amelyeket mi adunk ki. Nem feltétlenül lesz az id vagy az id-címek számára exkluzív, de ha valaki az id Tech 5-tel szeretne játékot készíteni, akkor azt a Bethesdának kell kiadnia, ami véleményem szerint egy igazságos dolog."
A nyilatkozat egészen meglepő, hiszen akik már a 90-es évek végétől követik a játékipar történéseit, tisztában vannak vele, hogy egykor az id által írt grafikus motorok uralták a játékpiac nagy részét. Mind az id Tech 2-t (Quake II), mind az id Tech 3-at (Quake III) külsős fejlesztőcsapatok sokasága licencelte, azokban az években szinte a valamirevaló akciójátékok fele ezekre a technológiákra épített (a másik felük az éppen aktuális Unreal Engine-re). Az id Tech 4 azonban a nagy várakozás ellenére nem lett piaci siker, az id-hez kapcsolható játékokon kívül csak a Prey, illetve most a Brink alatt dübörög ez a technológia. A nyilatkozat alapján az Unreal Engine-nek továbbra sem kell féltenie kellemes pozícióját.
(A kép a Rage-ből van kiragadva.)