Mindig öröm frissen bejelentett alkotásról hírt adni, még akkor is, ha az a manapság tucatszám előállított MMO-k egyik nagyreményű képviselője.
Tehát készülget az Atlantica Online, örvendjünk vala rendesen. Pozitívum lehet, hogy nem egy újabb MMORPG-ről van szó, hanem itt bizony stratégiázni fogunk, amelyből egyelőre még kisebb a piaci választék, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy már nem sokáig fog fennállni ez az áldatlan állapot.
Az Atlantica visszahozza a mára már szinte elfeledett körökre osztott játékmenetet. Ezt kombinálja egy alaposan kidolgozott stratégiai vázzal, amelyben helyet kapnak csatározások, karakterfejlesztés és városmenedzsment is. A program fejlesztője az MMO témában otthonosan mozgó NDOORS, akinek eddigi termékei (Goonzu Online, Time N Tales) inkább csak Koreában számítanak ismertnek. Ha hihetünk a híreknek, akkor júliusban indítanak egy zárt béta tesztet.
A szokásos ígéretek persze újfent elhangzottak, miszerint az Atlantica harc- és menedzsment rendszerét olyanra tervezik, amelyet eddig még nem tapasztalhattunk más MMO-ban. Egy játékos egyszerre 9 karaktert irányíthat, és 3 felhasználó összeállhat, hogy létrehozzanak egy gigantikus, 27 fős sereget. Természetesen nem kell manuálisan vezérelni az összes csatát, rábízhatjuk ezt az automatikára is.
A játékosoknak egyetlen fő karaktere lesz, mellé fogadhatnak még fel 8 másik zsoldost. Érdekes lehetőség, hogy már gyerekként is szert tehetünk embereinkre, felnevelhetjük, sőt akár össze is házasíthatjuk őket. Embereinket természetesen tuningolhatjuk, de néhány képességük a korukkal együtt magától is változni fog.
A készítők maximálisan támogatják a guildeket. Egy-egy céh irányítása alá vonhat egy várost, de akár egy egész országot is. Ekkor a céhnek kell megterveznie a kultúrától az iparon keresztül a házak elhelyezéséig minden apró dolgot. Minél több területet kontrollál valaki, annál több ritka tárgyra, és zsoldosra tehet szert.
Érdekes próbálkozásnak tűnik az Atlantica Online, kíváncsian sasoljuk, mi fog belőle kisülni.