A BAFTA Games Awards-on Ashraf Ismail, az Assassin's Creed IV: Black Flag rendezője elárulta, hogy számukra a történelem határozza meg a beállításokat és nem a játékmechanikára húzzák rá a koncepciót.
Ashraf Ismail az IGN-nek adott nyilatkozatában elmondta, hogy a
gameplay elemeket az adott történelmi kor sajátosságai szerint készítik, nem egy kész játékmechanikára keresnek a múltból egy bizonyos időszakot. Annak ellenére, hogy a hajózás és a vízi ütközetek hatalmas sikert arattak a Black Flag-ben, benne van a pakliban, hogyha nem indokolt, ez a következő epizódból simán kimarad.
A történelem a mi játszóterünk, amikor a kalózos irányvonal mellett voksoltunk, egyértelmű volt, hogy a tengeri ütközetek a játék alapját kell, hogy jelentsék. (...) Mindig nagy kérdés, hogy hol folytatódik a kaland, de maga a döntés csak azon múlik, hogy mennyire érdekes egy korszak a rajongóknak, nekünk fejlesztőknek, illetve hogy játékmechanikailag mi valósítható meg az egészből. (...) Most azért vagyunk itt, hogy kiélvezzük a BAFTA-t, így nem igazán beszélhetek a jövőbeli tervekről, még a munkálatok megkezdését sem tudom megerősíteni.
Ashraf Ismail záróakkordként annyit tett hozzá, hogy nem akar beszélni a hajózás jövőjéről. Szerinte kockázatos húzás volt ennyire központi szerepbe tenniük, de utólag természetesen örül, hiszen rengetegen imádják.