adatlapján' target='_blank'>F.E.A.R. 2: Project Origin művészeti vezetője. Azt állította, hogy a F.E.A.R. első részéhez készült kiegészítők és az alapjáték konzolokra (X360, PS3) történő portolása rajongók elvesztésével járt együtt. Szó, mi szó, a TimeGate Studios által összerakott Extraction Point és Perseus Mandate expanziók, valamint a Day 1 Studios által készített konzolos változatok nem voltak képesek a nyomába érni a Monolith által hegesztett eredeti PC-s verziónak.
Így, akik ezeken keresztül találkoztak először a F.E.A.R. névvel, nem biztos, hogy a szívükbe zárták azt, legalábbis Matthews úgy vélekedik, hogy "néhány játékost el is ijesztettek" ezek a produktumok. Éppen ezért a Monolith megpróbál olyan folytatást lerakni az asztalra, ami visszacsalogatja az elvesztett embereket.
"[A TimeGate] olyan irányba vitte el a sztorit, amilyenbe mi nem szándékoztuk," - tette hozzá. "Úgy tekintünk az Extraction Pointra és a Perseus Mandate-re, mint egy alternatív univerzumra, amely a 'mi lett volna ha' szálat mutatja be, és emiatt nem csökkenti szükségszerűen az általunk elmesélni kívánt történet kidolgozottságát. A F.E.A.R. Almáról szólt, a F.E.A.R. 2 is Almáról fog szólni, és úgy akarjuk folytatni a sztorit, ahogy eredetileg elterveztük."
Matthews azt is megígérte, hogy a Project Origin X360-as és PS3-as változatai sokkal jobban visszaadják a PC-s társuk minőségét, mint az előd esetében. "Most mindhárom verzió a mi kezünkben van, megváltoztattuk a fejlesztési struktúránkat, hogy egyszerre tudjunk mindhármon dolgozni, és nincs vezető platform. Ezért előfordulnak csekély eltérések a különböző verziók között, például PC-n játszva messzebbre lehet lökni néhány tárgyat, de a fő célunk az, hogy a játékélmény ugyanolyan legyen az összes platformon."
(A fenti kép a Perseus Mandate-ből származik.)