A kutatásban összesen 2.221 ember vett részt. A felmérés során DLC-ket, különféle eszközöket, in-game tartalmakat és még sok más összetevőt vettek figyelembe. A női játékosok általában 50 dollárt váltottak be virtuális pénzre egy év alatt. A férfiak ennél kevesebbet költöttek az internetes mókákra, ők a felét fizették ki ennek az összegnek, vagyis 25 dollárt adtak ki azért, hogy megfelelő mennyiségű játékbeli fizetőeszközük legyen.
A tanulmány azt igazolja, hogy a virtuális tárgyak terén sincs nagy eltérés, vagyis a nők 55 dollárért vásároltak maguknak különböző internetes tárgyakat, míg a férfiak 30 dollárt fizettek az extra eszközökért. Az azonban biztos, hogy mindkét nem szeret költekezni, ha valami olyan dolgot lát a játék során, amit szerinte mindenképp érdemes megvenni. Vajon mi lehet az oka annak, hogy a nők többet költenek virtuális eszközökre, mint a férfiak? Igazából ezt a kérdést nem sikerült még megválaszolni a kutatás kapcsán, de azt állítják, hogy talán ez ahhoz a tényhez köthető, hogy a nők szívesebben játszanak közösségi játékokkal, mint klasszikus PC-s és konzolos programokkal.