A két technológia ugyanis streaming alapokra épül, azaz nem igényelnek a tévéink alatt porosodó konzolokat, mert a játékok grafikai és minden egyéb számítási adatait központi gépek végzik el az interneten keresztül, olyan ez mint amikor például a PlayStation 3-ban pörgő PSone lemezünket stream-elve játszuk a PSP-inken, de hasonlíthatjuk akár flash alapú megoldásokhoz is.
Ezek a technológiák egyszerűen hazavághatják a jelenlegi üzleti modelleket, hiszen ezáltal lefulladna a hardverbiznisz és játékokat sem kellene már többet vásárolnunk a mai formájukban.
Csak kiválasztunk egyet a kínálatból és már tolhatjuk is őket szorgosan, bármiféle letöltés, bivalyerős otthoni hardver vagy fizikai adathordozó nélkül.
Az európai Xbox Live boss, Jerry Johnson szerint a mostani DVD-plus-DLC modell még beláthatatlan ideig életképes maradhat a piacon, így nem aggódnak a Cloud gaming, az OnLive és a Gaikai térhódítási kísérletei miatt. Legalábbis még nem.
Jerry Johnson nem hisz abban, hogy ez a technológia a közeljövőben versenyképessé válhat mindazzal a tapasztalattal, élménnyel szemben, amelyet egy valódi konzol nyújthat az otthonokban.
"A technológia folyamatosan fejlődni fog. Mint iparosok, mi ezt elfogadjuk és haladunk is vele, de nem gondolom, hogy ez belátható időn belül egy felgyorsult idővonalon mozogna..." - nyilatkozta Jerry Johnson a londoni Games Conference rendezvény hallgatóságának.