Az Electronic Arts közreadott egy futó interjút a játék vezető írójával, Erik Wolpaw-val, aki elárulta, milyen egyéb tartalommal lett volna bővebb a játék, ha...
A Portal 2 páratlan kritikákkal robbant be a köztudatba, valamennyi magazin káprázatos pontokkal díjazta a játékot, az év legsikeresebb produktumainak soraiba emelve azt. A siker megkérdőjelezhetetlen, Wolpaw-nak pedig természetesen eszébe sincs elvitatni a játék nimbuszát:
"Alapos tesztek alá vetettük a Portal 2-t külső játékosok útján, hogy biztosak legyünk benne, nem lett túl nehéz a játék" - mondta az író. - "Mialatt a hardcore játékosok végrehajtsák a trükköket vagy speciális úton oldják meg a fejtörőket, minden egyéb játékos is képes lesz megoldani a rejtvényeket és folytatni a játékot."
Ámde ami érdekesebb, hogy a játék más vonással is rendelkezett volna a tervek szerint, melyet végül kihagytak a fejlesztés során: egy zselével, mely lehetővé tette volna a falon járást.
"Ugyan ez egy újabb fordulattal gazdagította volna a játékot, a hatás olyan zavaró volt, hogy az embereknek hányingerük támadt tőle" - állította Wolpaw. - "Egy FPS készítésénél mindig figyelemmel kell lenni az efféle dolgokra, tehát eltávolítottuk a Gélt."
A Portal 2 már elérhető Xbox 360, PlayStation 3 és PC felületekre.