A Microsoft E3-as konferenciáján kaptunk gameplay rálátást is jócskán az anyagra, de még közel sincs kész a produkció, így a fejlesztők a csigatempóról pörgősebb fordulatszámra váltanak, teszik mindezt az Umbra Software termékével, az Umbra-val, amely állításuk szerint rengeteget segíthet nekik a renderelésben és a kreatív munka felgyorsításában.
"Az Umbra egy szignifikáns boost-ot ad a renderelési folyamathoz Xbox 360-on, ugyanakkor meggyorsítja számunkra a tartalom megalkotását..." - nyilatkozta az Alan Wake fejlesztési igazgatója, Markus Mäki, a Develop-nak.
A middleware drasztikusan megnöveli a képkocka/másodperces sebességet, amely "szerszámkészlet" a PlayStation 3-on, az Xbox 360-on, valamint a PC-n való fejlesztést is támogatja alapjáraton. Ha minden igaz, akkor a srácok ezentúl részletesebb grafikával tudnak dolgozni, és ami az Alan Wake esetében nem elhanyagolható, gyorsabban is fognak haladni a munkájukkal.
Az Alan Wake jövő tavasszal látja meg a napvilágot, hangsúlyozzuk, hogy jelen állás szerint, két platformon, Xbox 360-on és személyi számítógépeken egyaránt.