A főszerepben egy író fog állni, akinek legfurcsább papírra vetett gondolatait élhetjük majd át a játékban. A Remedy egyik embere viszont most érdekes információkkal szolgált a játékról, név szerint Sam Lake, aki a csapat játékainak sztorijáért felelős, így többek között az Alan Wake történetét is neki köszönhetjük.
Az úriember szerint a játék nem a klasszikus és jól bevett szokás szerint fog felépülni a sztorivezetést szemlélve, hanem egy, a televíziós sorozatok esetében megismert rendszer alapján. Lake szerint igaz, hogy hatalmas játéktér fog a rendelkezésünkre állni, ahol szabadon elindulhatunk kutakodni, áskálódni a sztoriban, azonban itt éppen a történet fog minket előrevinni, nem pedig mi a történetet.
Ez azért lehet így, mert a játék főszereplője már előre megírta azokat, amiket át fogunk élni általa, így nem pályáról pályára haladhatunk a sztoriban, hanem történetről történetre. Ezekből a kis foszlányokból lesz később egy nagy egész, és mint egy hosszadalmas interaktív filmsorozat lesz a végeredmény, ráadásul még minden kis fejezet előtt egy visszatekintő videót is találni fogunk. Elmondva érdekesnek hangzik, a többi majd kiderül a kész verzióban.